Wednesday, 9 May 2012

aku kena sindir...


sekarang ni susah nak jumpa stesen minyak yang masih gunakan khidmat jurupam minyak... baik Petronas, Shell, Caltex, Esso, mahupun stesen minyak lain yang aku tak sebutkan tu... semuanya guna sistem layan diri...

petang tadi waktu aku singgah untuk isi minyak kat satu stesen minyak Shell, ada jurupam... bagus jugak stesen minyak ni... sebab tak perlu aku berjalan ke kaunter untuk bayar duit minyak... senang sikit kerja... aku pun bagila RM30 kat jurupam tu... dia sendiri yang isi minyak kereta aku tu... aku tengok je lah kan... dah dia yang nak isi...

jurupam tu pun isi minyak RON95... memang aku isi minyak RON95 untuk kereta kecik ni... kalau nak isi RON97, rasa tak berbaloi pulak... RON97 kan mahallllll.... seliter RM2.90 kot... baik aku isi RON95 yang harga RM1.90 tu...kan jimat...

masa tengah isi minyak tu, jurupam tu tanya aku...

jurupam : u guna RON95 ka RON97...???

aku        : kalau ini kereta, memang guna RON95 la... apa pasai...???

jurupam : waaaa, u kaya laa...

aku        : apa pasai kaya pulak... ini minyak murah apa... kalau aku kaya, mesti pakai RON97 laa...

jurupam : ini RON95 lagi mahai oOoOo dari RON97... u cuba tengok harga sebenar... semua orang cakap murah sebab itu kerajaan sudah bagi subsidi... u tengok itu RON97 punya harga baru RM2.90... RON95 punya harga RM3.41 untuk satu liter... lebih baik kerajaan bagi subsidi dekat itu RON97... mesti lagi murah... lagi pulak itu minyak lagi bagus dari RON95 apa...





dah selesai isi minyak, aku pun balik laaa... aku pun terfikir, ada betui jugak apa kata jurupam tu... minyak RON95 lagi mahal la... kualiti pun kurang... kenapa kerajaan bagi subsidi kat minyak yang kurang kualiti... lepastu pulak, harga asal lebih dari harga minyak yang berkualiti...

baik bagi subsidi kat RON97 yang harganya baru RM2.90 seliter tu...

tah lah, aku pun konpiussss... ada ka orang yang lebih arif bab minyak ni... aku tak pandai bab minyak ni...

korang pulak isi RON95 ke, RON97...???






3 comments:

zizie said...

dia tak perli la.. dia gitau je tue...

Anonymous said...

Hi there to all, how is all, I think every one is getting more from this website, and your
views are good for new visitors.

Also visit my weblog :: comment avoir plus de vues youtube

Anonymous said...

Thanks very interesting blog!

Feel free to surf to my website - Achat tweet pas cher
Also see my web site - Achat Retweet pas cher