Saturday, 24 March 2012

hati luka kecewa...huhuhu...

aduhai, sampai hari ni pun, dok rasa kecewa lagi... kecewa disebabkan oleh orang lain... bukan sebab kesalahan diri sendiri... sorry, patutnya entry ni aku buat kelmarin, tapi dah banyak sangat halangan, aku buat hari ni...

minggu lepas aku berurusan dengan seseorang di Kuala Lumpur... urusan nak beli kereta baru... eeee, bestnya... isteri aku pun senyum memanjang... kereta lama aku tak dak dah... selamat tinggal perdana kesayangan aku... alang alang kereta lama dah tak dak, hati ni pun apalagi, mula lah berangan nak tukaq kereta baru... manusia ohh manusia... dok kira nak tambah hutang saja yang tau...

nak buat macam mana kan, tak mampu nak beli tunai... terpaksalah beli secara hutang... alaaa, berapa banyak sangat orang beli kereta secara tunai kan, tak pun sebab kereta tu dah tak boleh di finance oleh bank, tu yang terpaksa beli dengan tunai...

lagipun kereta kat Malaysia ni MEMANG MAHAL MAHAL BELAKA...

ok, minggu lepas tu, aku berurusan dalam telefon je... tak larat aku nak turun KL banyak banyak kali... aku ada minat sebuah kereta ni, kereta second hand jaaa... tu pun mahai nak mampoih, bak kata aku tadi, kereta kat Malaysia sememangnya mahal...

setelah semua harga dah dipersetujui, aku pun mintak la fotostat geran kereta sekali dengan fotostat AP(Approval Permit) kereta tu... kereta luaq negara kalau nak masuk loan kat bank, kenalah ada AP tu...

keesokan harinya, tuan punya kereta yang nak jual tu pun email la kat aku fotostat geran kereta sekali dengan AP... aku pun apalagi, bergegas terus ke bank... member aku yang akan uruskan semuanya...

bank pun proses la permohonan pinjaman aku tu... sebelum proses, bank terpaksala buat pengesahan AP tu... mana la tau kot kot AP klon ka...

aku cek baki hutang kereta tu kat bank ada dalam lingkungan RM60ribu lebih la... kereta tu dia jual kat aku RM90ribu lebih... maknanya tuan kereta tu akan dapat duit balik lebih kurang RM30ribu lebih laa...

setelah semuanya ok, owner telefon bagitau yang dia dah jual kereta tu dekat usedcar... alasan yang dia bagi, dia tak boleh tunggu lama lama... awat berapa lama dah yang hang berurusan dengan aku... baru seminggu ja yang aku tau... awat hang ingat bank tu bapak aku punya ka, boleh approve sesuka hati... haram sungguh... awat hang tak boleh tunggu ka sehari ja lagi... atau hang memang terdesak duit sangat sangat...

kereta tu kereta import, terpaksala sahkan AP tu dulu wei... kalau kereta Proton ka, Perodua ka, senang... tak payah nak sah sah dah...

buat penat aku pi bank ja, rasa macam menyusahkan member aku pulak... awat hang tak telefon aku bagitau yang hang nak tolak kat usedcar... kan boleh ja hang telefon bagitau... aku pun ada duit laa kalau hang nak yang baki tu...

ni kes yang kedua... sebelum ni jadi dah sekali... sakit hati sungguh bila berurusan dengan orang macam ni...

4 comments:

whitecappuccino said...

cari keta lain..ye la..memang sakit ati bila jadi camni.

ataspagar said...

memang tgh cari keta lain...tapi susah nak dapat spec kereta yg kita nak tuh..ada hikmah kot...

ciksufi said...

Dia.x bg tambah hutang la tu..xpun alang alang beli ja yg baru terus..hekhek

ataspagar said...

gurllppp...yang second pun dah mahal,kalau yg baru lagi lah..kalau kat jepun merah je, bila masuk mai Malaysia, harga memang 2kali ganda laaa...