Tuesday, 7 February 2012

bantuan BR1M...

ada sesiapa yang mohon BR1M yang kerajaan bagi tu tak...???

siapa yang dapat bantuan tu... angkat tangan cepat... mesti tersenyum lebar... dapat RM500 tu... ingat senang ke nak dapat duit sebanyak tu... apalagi, pi la enjoy cepat...

ermmm, apa kelayakan untuk dapat BR1M tu ehh..?? setahu aku lah kan, bantuan ni dikhaskan untuk keluarga yang berpendapatan RM3000.00 dan ke bawah tu kan... betul tak...???

aku tak tau sangat pasal kelayakan untuk dapat bantuan tu... sebab aku sendiri pun tak mohon... tadi seseorang yang rapat dengan aku tunjukkan surat yang dia dapat minggu lepas... surat yang mengatakan permohonan BR1M dia tuh tidak diluluskan... aku pun jadi pelik, gaji dia tak sampai RM2500.00... anak pulak 5orang... banyak tu yang dia nak kena tanggung... boleh patah bahu... hehehe... ahhh, mengarut pulak dah...

kat surat yang dia dapat tu kan, ada ditandakan kat kotak yang bertulis tidak memenuhi syarat kelayakan... pulok dah... sebab apa yang tak memenuhi syarat...??? cuba la bagitau pemohon... baru pemohon berpuas hati kalau tak lulus pun kan... ini tak, cuma bagitau tak memenuhi syarat kelayakan...

apa syarat kelayakan yang sebenarnya... aku pun tak boleh nak jawab... sebab ni bukan bidang tugas aku...

tak pelah, anggap saja ni bukan rezeki kau...

ni haa surat yang kawan aku dapat tu...
ada syarat tersembunyi kot agaknya...

7 comments:

Cik mama said...

cik mama ada apply tp tak tau di luluskan atau tak.. hehhehehhe.

ataspagar said...

kalau ada rezeki tu,dapat lah nanti..

:: Cik Nur :: said...

eh..kalau tak lulus pun ade dapat surat jugak ke?

xpun suruh je kwn awk tu cek dekat LHDN.

sebab setahu sy, kalau tak lulus diorg tak hantar ape2 surat pun.

kwn sy xlulus gak..xdapat surat pun.
pelikk..

ataspagar said...

kat surat tu bgtau yg tak diluluskan sebab tak memenuhi syarat...saya pun tak tau...ni bukan bidang saya...hehehehe...

:: Cik Nur :: said...

nanti de masa pegi je LHDN.. :)

whitecappuccino said...

Tak layak hehe

Lady Milo said...

redha...redha.... :-D