Sunday, 5 February 2012

laksa janggus...

sepatutnya aku nak buat entry ni kelmarin, tapi disebabkan gangguan si momey aku semakin menjadi jadi kebelakangan ni, maka terpaksa lah aku buat malam ni... kelmarin aku sekeluarga makan laksa janggus kat Kampung Perlis... bukan kat Perlis, tapi kat Penang... cuma nama tempat tu Kampung Perlis... nak buat macam mana kan...

mula mula mencari kedai ni, punyalah payah... mana tak nya, kena masuk kampung... aku ingatkan senang... mungkin untuk orang Penang senang nak mencari, tapi kalau bukan orang Penang macam aku ni, memang sesat la jawabnya...

ni kali pertama aku makan kat kedai ni... kuah laksanya memang sedap... ada sesetengah kedai tu, kuah laksanya masih ada tulang tulang ikan... kuah jenis tu memang aku tak suka... isteri aku makan bihun th'ng... semua makanan memang sedap... teramat menyelerakan...

sedap laksa ni, tambah cili potong sikit, mesti lagi terangkat... nak lebih rasa, tambah je kicap atau otak udang...

ada sesuatu yang menarik minat aku kat kedai ni... korang nak tahu apa..???

jeng... jeng... jeng...

pisang goreng sama ubi keledek goreng... menu ni memang sedap... tak boleh nak komplen apa pun... pendek kata, terbaiklah...

sebab apa aku kata terbaik, selama ni aku tak pernah makan pisang goreng atau ubi keledek goreng dalam jumlah yang banyak... ni lah kali pertama... aku beli pisang goreng rm3, ubi keledek goreng pulak aku beli rm2... semuanya aku makan sorang...

kuat betul makan... dah la makan laksa, sumbat pulak pisang sama ubi keledek goreng, last last perut membusung... maju kedepan... memang kenyang...

lepas makan laksa janggus tu, aku dah jadi peminat laksa... sebelum ni aku tak minat laksa... gambaq pisang dengan ubi keledek goreng tu aku terlupa ambik... rugi rugi...

8 comments:

whitecappuccino said...

laksa janggus cam laksa penang ker? wah! banyak tu RM5 makan sorang2.!

ataspagar said...

laksa tu mcm laksa penang kot..saya pun tak berapa tahu sangat pasal laksa nih..tak gemar...tapi laksa janggus tu memang sedap laa...memang pemes kat penang...sampai leh masuk tv..

Nurul Fatihah Binti Mohd Sobri said...

pergh..bila baca je dah bikin terliur ni.huhu

ataspagar said...

semua makanan kat kedai tu memang sedap2 belaka...memang tak menyesal kalau ke kedai tu..cubalah tengok..

Aziatun Ayub said...

yeay! sy pernah mkn laksa janggus ni time g holiday kt penang awl thun lps. mmmg sedappp.

lady scooter said...

macam sedap jer... kat mane kedai laksa janggus tu?

ataspagar said...

kedai tu kat Kampung Perlis,Balik Pulau,P.Pinang...silalah mencuba..cuba jangan cuba..

GBM said...

cam sedap je.. GBM suke lakse penang. =D