Saturday, 26 November 2011

LETAK KERETA KENA BAYAR...

suatu hari masa aku nak bawak anak bini aku pi makan, aku ternampak secebis kertas terselit di bawah pengelap cermin hadapan kereta kecik aku ni... tertera tulisan "parking kena bayar"..siap ada no telefon lagi.

aku pun hairan, natang mana dok mai pelekat kat kereta aku ni... kat kereta lain tak dak pulak... aku abaikan saja... bini aku suruh aku telefon tengok. tapi aku dengan perangai aku laa, abaikan ja benda yang tak penting macam ni...
kami pun keluaq pi makan, pi meronda sampai ke malam... balik tu, sekali lagi aku parking kat situ...

lagipun dah dekat seminggu aku parking kat situ, tapi tak dak sapa mai kata apa pun...kalau tempat parking tu hak milik orang, dah tentu tuan empunya parking tu usha ja sapa yang ambik parking dia...ni tak dak apa pun... keesokkan harinya, ada lagi pesanan kat bawah pengelap cermin kereta aku ni... pesanan yang sama jugak... sapala yang rajin dok bagi pesanan ni... ahhh

sebelah petang tu, masa aku nak keluaq, ada sorang orang tua mai dekat aku... orang tua ni aku kenai, tapi aku tak tau nama dia... yang aku tau, belah petang dia meniaga makanan kat depan apartment aku ni... aku pulak parking kereta kat belakang gerai dia... lagi pun banyak kereta dok parking kat situ....bukan aku sorang ja, tak ganggu dia pun... hek eleh...

dia mai jalan teketek ketek kat aku...

orang tua : ni kereta adik ka..????

aku    : ya...pasaiapa...????

orang tua : semua tempat parking kereta kat sini kena bayaq...

aku    : ya ka, saya tak tau, saya baru pindah..kena bayaq kat sapa...???? berapa...????

orang tua : bayaq kat pak cik...sebulan RM50. deposit RM30...

aku    : saya nak parking sat saja, sementara saya dapat parking kat dalam apartment saya sewa ni...

orang tua : ooooo... tak pa lah, adik bayaq RM20 sudah la...

aku    : esok saya bayaq, saya pun baru nak pi tekan duit ni..

orang tua : nanti adik telepon no yang pak cik boh kat cermin tu...

aku    : ok...

orang tua tu pun blah... dalam hati aku dok mengata, apa kejadah orang tua ni mintak duit parking... awat tanah ni dia punya ka... awat hang ingat kepala hang botak, aku takut....piiiraaahhhhh...
dah la kotak parking pun tak dak, parking pulak jenis sapa awal, dia parking dulu....aku tau la masa aku pi beli makanan kat hang malam tu,hang dok sembang ngan geng geng sebuah pertubuhan ni....pertubuhan, tak pertubuhan, aku peduli apa...pi jahanam lah....

pernah satu malam tu, aku balik dari kl dekat pukul 4 pagi, tempat parking penuh...macam mana aku nak bayar kalau parking pun jenis sesuka hati ja... kalau hang buat kotak parking ka, lain la sikit...
tak pa jugak la nak bayar pun... ni sapa sapa pun boleh parking... tak kelapaq aku nak bayaq kat hang...

aku tak puas hati betoi dengan orang tua ni, cari duit dengan cara yang tak betoi... macam setan... nanti la aku nak repot kat MPPP... aku nak pi cek status tanah ni...

2 comments:

Yasmin ♥ said...

HAHA . :D

ataspagar said...

wehh...seronok nampak... :-)