Sunday, 27 November 2011

RESPEK LA JIRAN LAIN SAMA...

dah dekat setahun aku dengan bini aku yang cun melecun ni serta anak aku yang comey lotey ni sewa kat apartment... dah dekat setahun jugak la aku dok sabaq dengan jiran aku yang meghelip meghelap hitam melegam ni...

atas cina, bawah india, tepi cina lagi... woww, 1 Malaysia gitu... patriotik pulak dah.. disebabkan rumah aku tepi sekali,maka aku rasa lebih selesa sikit...sikit ja laa,tak banyak pun...

yang buat aku tak selesa, sepanjang jalan dari lift ke rumah aku ni, dipenuhi dengan pokok pokok bunga yang tak dak paedah, gerek(basikal) buruk, kasut selipar la, paip air la, dan macam macam lagi... nasib baik tak dak sapa tambat babi kat koridor ni, kalau ada mesti anak aku dok pi main ngan babi tu...

masa awai awai pindah, aku tak puas hati dah dengan sekoq jiran hitam melegam pekak badak ni... sidai baju suka hati mak pak dia, tanam pokok lidah boya sampai tejuloq atas jalan, aku nak jalan pun payah... aku selalu bagi patah pokok tu... padan muka hampa, geram sangat... apa punya bangang la aku pun tak tau... hang nak tanam pokok, hang duduk la umah atas tanah, ni hang duduk apartment, tak payah la dok tanam... kalau nak tanam jugak, jaga la pokok tu elok elok, jangan la bagi ganggu laluan orang nak jalan kaki...

malam tadi masa aku tengah jalan nak balik ke rumah, sambey dok dukung anak aku yang comey ni,dari jauh aku nampak ada 1 besen dok tengah jalan... betoi betoi depan pintu umah meghelip meghelap...sampai ja aku kat depan pintu umah dia, anak dara dia yang gemokk gedempon tu dok tengah sidai baju... kot la dia nak ubah besen tu... barua sungguh... dia wat dettt jaaaa.... tengok aku dengan muka tak bersalah pulak tu...

amma thambi yennarey....

hampa ni pesyen natang pekak badak ka... sensitif sikit la... hormat la jiran lain sama, bukan sekali dua perangai hampa macam ni... banyak kali dah aku dok tengok... agaknya memang natang kot... sebab tu tak dak perasaan...

aku rasa macam nak boh penyepak ja besen tu buat bola... hang tunggu la satu hari nanti, aku tau apa nak buat...nak bagi kesedaran sikit kat hampa...tungguuuuu

P/S : hormatlah jiran jiran anda...

1 comment:

ciksufi said...
This comment has been removed by the author.