Wednesday 23 November 2011

PETROL OHH PETROL

ni pasai kes minyak..(minyak petrol)..

Khamis minggu lepas aku bersama isteri dengan anak ke Perlis... atas urusan perniagaan.
(mana bleh tinggal bini dengan anak) hehehehe...

dari Bukit Mertajam ke Perlis ada la lebih kurang sejam lebih..ikut highway dan bawak laju...
kalau bawak slow, lambat lah sampai...sebab nak cepat, aku pun tekan saja paddle minyak tu...

Alhamdulillah....kami selamat sampai... tibalah kami di Arau..minyak kereta plak nak habis...
aku selesaikan dulu kerja aku tu... pastu aku ke stesen minyak Petronas yang berdekatan...
aku masukkan kad kredit...problem plak...apa punya stesen minyak la... selalunya Shell yang menjadi pilihan aku dari dulu lagi...tapi dah petronas ja yang senang, aku pun tak kisahlah...janji kereta aku ada petrol... sebelah dengan kereta aku, ada la sebuah kereta Ford Laser kot kalau tak silap aku la...lagi pun aku bukan tengok sangat kereta tu... dia isi minyak RM100.00...wow...banyaknyerrr...

tapi yang peliknya, tempat isi minyak kereta tu kat bahagian pillar belakang, uisshhhh....memang pelik lah..ni kali pertama aku jumpa...

aku cuba perhati betul betul...rupa rupanya, fuhhhh...besaqnya tangki minyak kat tempat duduk belakang tu...dah ubah suai...macam tangki treler la pulak... takkan la orang yang jaga pump tu tak perasan kot....

atau adakah buat buat tak perasan....lantak hampa lah

di sebabkan tadi aku tak dapat isi minyak kat petronas... dah kad kredit tak boleh guna, aku pi la pulak
Shell...bukan jauh mana pun...depan sikit ja dari Petronas tadi...tapi kena U-turn la..sebab Shell ni bertentangan dengan Petronas tadi...

akhirnya dapat isi minyak kat Shell...

tengah tengah isi minyak, terpandang sebuah kereta Mazda yang buruk...jumlah yang dia isi pun RM100.00 jugak...orang perlis ni kaya kaya jugak noo....isi minyak semua RM100.00...yang bestnya,
selesai saja dia isi RM100.00, dia buat U-turn kat kawasan Shell tu....dia pi kat pump yang sama dia isi tadi...isi lagi RM100.00... senyum ja bila dia perasan yang aku dok tengok dia...bebudi bahasa namanya tu...hehehehe...

perdana aku pun penuh tangki lebih kurang RM120.00 ja...kereta dia isi RM200.00 pun tak penuh penuh tangki lagi...

macam macam manusia ada... untung sakan tu... cepat kaya

aku difahamkan minyak tu untuk dibawa masuk ke Thailand... untuk di jual di sana.... macam mana dia orang boleh bawak masuk... aku pun tak paham..

jeng... jeng... jeng...

sekadar hiasan




P/S   :    hati hati...anda sedang diperhatikan

No comments: