Saturday 28 January 2012

ayam yang sedap... kedei manok tunok sarawak

dah seminggu lebih aku tak berblog... bila dah tak buka blog, tak buat entry, maka vierwers aku pun jatuh menjunam macam lawan terjun papan anjal tu... kalau masuk sukan SEA ka, Olimpik ka, mesti aku menang... sebab terlampau junam... silap silap boleh berlubang lantai kolam renang tu...

seminggu ni aku sibuk dengan urusan kerja, jadi memang tak dak masa nak buat entry... kerja apa tu.??? eheh, dah dah... jangan nak menyibuk ok... kerja aku la... tak payah la korang tau kerja apa... biarlah rahsia... baru best...

ni aku nak kongsi satu kedai makan yang aku singgah petang kelmarin dulu... lokasi kedai ni kat tepi lebuhraya Changloon - Kuala Perlis... tempat ni namanya Titi Kerbau...



nasi ayam special peha...

ayam panggang yang sedap...
nasi ayam ni menepati piawaian citarasa tekak aku... next time boleh singgah lagi laa... nak cuba sup yang dalam buluh tu pulak...

menu...

sup special...
masa aku sampai tu, sup ni semuanya dah tak dak... dah habis kot... maklumla, sampai pun dah dekat 4petang... pelanggan pun dah tak ada... makanan pun cuma tinggal saki baki ja lagi...

kalau waktu tengahari, pelanggan memang penuh laa... sup pansoh ayam tu kalau tak silap aku, dimasak dalam buluh... ala ala macam bakar lemang gitu...

dengar dengar cerita lah kan, resipi ni di import dari Sarawak...

bagi sesiapa yang teringin nak merasa masakan ni, boleh la datang ke kedai yang aku bagitau nih haa... pasti tak kuciwa... (macam iklan lah pulok)

2 comments:

whitecappuccino said...

jauhnya kat perlis..

ataspagar said...

kalau bercuti kat sana tu, boleh la mencuba...tapi kalau nak pi perlis semata2 nak makan nasi tu memang tak berbaloi laa...hehehehe..ni pun kebetulan ada urusan kat sana...