Wednesday, 18 January 2012

penat memujuk rayu...

tadi aku berjumpa dengan salah seorang sahabat yang kerjanya jual jual barang tu... alahh yang orang panggil MLM tu la... jual barang ka tipu orang ka yang tu aku tak tau lah... aku ni pantang sikit kalau bab bab MLM... sebab aku bukan dalam bidang tu... lagi pulak, aku tak tau macam mana ahli ahli MLM ni beroperasi... pendek katalah kan, aku memang tak berminat laa... yang aku tau puak puak MLM dok kira nak pakai bm... alaa, BMW laaa... kan orang selalu sebut bm...

selama aku hidup ni lah kan, aku tak pernah sekali pun terjebak dalam kancah MLM...

ok, masa aku jumpa sahabat ni tadikan, jumpa kat kedai mamak je... dia ada la menyuarakan hasrat hatinya untuk membeli sebuah bm... BMW la... aku pun apa lagi, hentam sama dia... kalau nak cepat kaya, nak tarik downline ramai ramai, kena la pakai kereta mewah... kena tunjuk kat orang kata bisnes ni untung... konon konon nak sindir dia lah tu... padahai dalam hati dengki pun ada... mana leh dia pakai BMW... patutnya aku yang kena pakai dulu... hahhahaha...

sembang punya sembang, cehh... sekali dia mau tarik aku jadi downline dia la pulak... sorry lah bro... gua tarak minat ini bisnes... ini bisnes bukan gua punya bidang...

mesti dia hampa dan kecewa sebab aku tak berminat dengan ayat ayat jiwang karat memujuk rayu aku supaya terjebak dalam kancah MLM tu... hahaha...

selesai perjumpaan, aku ingat dia nak bayar minum... sembang ratus ratus ribu... takkan nescafe ais 2 gelas yang aku minum tu pun tak mampu nak bayaq kot... tapi tak pa lah, meh aku belanja... semoga rezeki aku berlipat ganda nanti... Aminnnn... kot kot aku boleh beli BMW lagi cepat dari dia...

2 comments:

ciksufi said...

MLM ni kebanyakannya mengarut..makan duit org ja..yang dok atas tu kaya raya..beli bmw hasil tipu duit org

ataspagar said...

no komen... memang tak berminat dengan bidang ni...