Saturday, 31 December 2011

bayar la dulu...

ewah ewah... kalau bab nak meminjam, janji bukan main lagi noo... bila dapat gaji janji nak bayar balik, tapi sunyi ja... setahu aku gaji tu dah masuk dekat seminggu dah pun...

tapi... telepon aku tak kring kring lagi ni ha... masa nak pinjam bukan main pandai telepon aku, takkan buat buat lupa kot... aku pun nak guna duit jugak...

inilah masalahnya kalau bagi pinjam kat adik beradik... bukan adik beradik kandung ok, tapi biras aku... tak bagi pinjam, dikatanya kedekut, dengan adik beradik pun nak berkira... bila dah bagi pinjam, liat pulak nak membayarnya...

aku jadi serba salah... takpalah, kalau tak nak bayar pun aku tak kisah...

tapi....

kalini je aku boleh bagi pinjam, lepas ni sorry... kalau rasa nak pinjam pulak, bayar la... hehehe... kalau mudah bayar, orang pun mudah bagi pinjam... tapi kalau susah nak bayar, orang pun tak mau bagi pinjam dah...

4 comments:

ciksufi said...

betul2..kalau dah berhutang wajib bayar...sikt pun kena bayar inikan pula kalau hutang tu banyak.kalau mati x sempat bayar hutang parah la...agaknya orang yang xnk byr hutang tu x rasa apa yang dalam sabda nabi tu kot

ataspagar said...

harap2 pemberi hutang tu halalkan je lah..

Anonymous said...

klu utang ptptn cane?? bleh x bayar pokok je?? x nak la bayar riba nt masuk nerake...

ataspagar said...

yang tu kena tanya dekat pengurusan PTPTN laa.. i tak tau bab tu.. yang kenakan bunga tu PTPTN.. diaorang yang masuk neraka, bukan u..u penghutang je..