Tuesday, 20 December 2011

sampai hati kau buat aku macam ni...

apa perasaan anda bila kena tipu dengan rakan anda...??? mesti sakit hati bukan... itulah yang terjadi kat diri aku... ditipu rakan sendiri... padan jugak dengan muka aku, pecaya sangat... kan dah kena tipu...

kalau berkawan tak boleh nak percaya 100%... tersilap percaya, jerat diri sendiri... kalau yang ada pertalian kekeluargaan pun sanggup tipu menipu, ni kan pulak kawan... cuma kawan... tak dak sangkut paut apa pun... lagi senang la nak menipu...

kadang kadang manusia ni sanggup buat apa saja demi duit... yang penting duit, duit, duit...

sekali aku percaya, aku akan percaya terus... sekali kau tipu, bye bye laaa... aku tak caya dah... antara kau dan aku tak dak apa apa lagi... tak kira saudara mara ka, rakan niaga ka... patutla hidup kau tak senang, sebab kesenangan yang kau dapat selama ni hasil dari menipu orang...

doa orang yang teraniaya ni Tuhan makbul... kat bumi kau terlepas la, kat akhirat nanti kau tak boleh nak lari mana dah la...

kita mudah nak percaya dekat orang, tapi orang susah nak percaya dekat kita... renung renungkan...

ishhh... baik aku stop takat ni, kalau aku tulis lagi, satgi ada la caci maki segala keluaq dari mulut aku ni... hati tengah geram... satgi tak pasai pasai akaun dosa aku bertambah...

P/S : jangan letakkan kepercayaan yang terlalu tinggi kat seseorang...

2 comments:

whitecappuccino said...

akak pun dah pernah kena tipu ngan kawan..geram! kita pulak jenis yg mudah percaya kat orang..tapi sapa sangka kawan tipu kita kan?

ataspagar-ataspagar said...

susah nak cari kawan yg jujur dan ikhlas ngan kita... kalau yg nak ambik kesempatan banyaklaa... pasni kena berhati2 bila berkawan...