Tuesday 27 December 2011

kenapa semua orang suka bahagian peha...

arkkk, alhamdulillah... kenyangnya... dah macam ular sawa baru lepas telan kambing pulak... tak larat nak bergerak dah... baru ja lepas pekena Nasi Kandaq Deen kat Jelutong... sebelum ni, aku tak penah pulak dengaq nama Nasi Kandaq Deen ni... yang selalu aku dengaq, nasi kandaq Line Clear,nasi kandaq Beratur... kalau nasi kandaq Kassim Mustafa ka, Pelita ka, atau yang seangkatan dengannya tu memang tak larat dengaq sangat dah... kira boleh cair taik telinga laa... heheheh... punya selalu dengaq la tu kan...

masa aku sampai tadi, punya la banyak manusia dok beratur...(dah jadi macam nasi kandar Beratur plak)

terkejut aku tengok... sedap sangat ka..?? apa yang istimewa sampai orang sanggup beratur panjang panjang... jantung aku ni dup dap dup dap... bukan pasai apa, dok pikir bila aku boleh makan kalau aku tumpang beratur sama... perut memang dah lapaq sangat ni... tapi teringin punya pasal, aku gagah beratur jugak laa...

lebih kurang 20min, tibalah giliran aku pulak... horeyyyy, akhirnya... aku dapat makan... penantian satu penyeksaan wooo...

bagi aku la kan, nasi kandaq ni semuanya sama saja kot no... cuma tang rasa tu ada yang lain lain sikit...

tapi..... jeng... jeng... jeng...

jenuh kena beratuq, bagi yang tiada sifat sabar, carilah restoren yang lain...

kat Restoren Deen ni, aku tengok 1 benda ja yang lain... ayam goreng dia garing... kruk krak kruk krak klu ambik bahagian peha... boleh dikatakan semua pelanggan mesti ambik ayam goreng... majoritinya pulak akan ambik bahagian peha...(emm, ambik la bahagian dada ka, kan ke bahagian tu sedap, banyak isi pulak tu... ehh, jangan pikir lain pulak tau... maksud aku ayam goreng tu ok..!!)

ni paling sedap

aku pun ambik peha jugak... hehehe... lauk yang lain lain tu semuanya sama macam kat kedai nasi kandar yang lain... emmm, boleh dikatakan masakan dia tu kena dengan selera aku... selera korang aku tak tau lah pulak... tak sia sia beratuq lama lama... len kali boleh mai lagi...

jenuh nak beratuq pulak... emm, oklah... nak undur diri dulu... dah kekenyangan... kena rehat rehat dulu...

babai...

2 comments:

Lady Milo said...

wah., terliur saya kat sini tengok gambar tu.. :-P tak penah makan nasik kandar.. uhuhuh... bila dapat makan..

ataspagar said...

meh la ke penang, kedai ni kat jelutong...ayam goreng dia memang terbaik...tengok gambaq pun dah terliur,kalau tengok betul2 menitis air liur..hehehehe