Thursday 22 December 2011

tak sabar menanti...

teringin nak dengar momey panggil daddy... sebut sekali pun jadilaa... tak sabaq sangat sangat...bila la momey daddy ni nak pandai cakap... asyik okk ekk okk ekk ja...

dulu masa membujang, teringin nak kawin... bila dah kawin, teringin nak dapat anak... nak jadi bapa... bila dah dapat anak, la ni teringin nak anak pandai bercakap cepat cepat... nak dengaq anak panggil aku daddy pulak... untuk anak aku, kami suami isteri sepakat bahasakan diri kami mummy and daddy... (konon konon educated la sangat, speaking pun tunggang langgang) macam hampeh jaa...

ahh, biaqla orang nak kutuk ka mengumpat ka, ada aku kesah... janji aku sekeluarga bahagia...

bukan apa, panggilan abah,ayah,baba, semua ipar ipar aku guna dah...(ni lah alasan yang aku bagi kalau orang tanya) hahahaha... bijak bijak....

sekarang anak aku dah setahun dua bulan... awat anak aku tak boleh nak cakap cakap lagi ni... cakap sikit pun tak pa, janji cakap... ni nak sebut apa pun tak reti lagi... dulu bukan main cepat, masa dua bulan dah meniarap... dekat dekat setahun dah boleh lari... sampai aku tak larat nak kejaq... bila la agaknya momey nak boleh becakap ni...

tak larat nak ajaq, kebas mulut dok sebut daddy...

cuma satu benda ja yang best tentang anak aku, dia mudah paham... benda paling cepat dia buat, kalau bab bab cium... suruh ja cium, terus dia cium... siap ada bunyi lagi tu... tu yang tak tahan...
muahhhh....

kalau aku suruh dia cium, pandai ja muahh kat pipi aku... tu kalau mummy dia suruh cium, terus dia pi comolot... bahaya anak aku ni...(jeles aku tengok)

adehh, boleh ilang pulak idea aku... nanti nanti la aku sambung... tu pun kalau rajin...

buat momey aku, daddy selalu doa bagi momey cepat boleh cakap... excited nak dengaq "daddy daddy"

No comments: