Wednesday, 21 December 2011

dasyat...khinzir yang pandai bercakap....

woww... tengok tajuk pun dah terkejut kan... khinzir(babi) yang pandai bercakap... ni lah kenyataannya...

tadi aku pi jumpa sorang kawan... kawan aku ni tokey restoren... aku jarang sangat pi kedai dia tu, maklumlaa aku selalu sibuk... tak dak masa nak berlepak kat kedai kedai makan ni... kalau free pun, aku selalu duduk rumah ja... layan karenah momey aku ni lagi bagus dari dok buang masa melepak tak tentu hala... tak pun aku online ja...

ok, bebalik pada apa yang aku nak cerita ni....

asalnya pagi tadi aku dapat satu sms dari kawan aku ni, nak mintak pertolongan aku katanya... jadi aku pun pi la kedai dia... masa sampai kat kedai dia tu, pelanggan sorang pun tak dak... awai lagi... jadi aku pun duduk la kat meja sambil tunggu dia buat air untuk aku(orang utara kata bancuh ayaq)...

bagus jugak la tauke mau bancuh ayaq kat pelanggan, jangan tau dok kat kaunter dok kira duit ja... pastu semua kerja serah kat kuli...

ok... ayaq teh ais pun dah siap, haram tak sedap... cayaq ceroi...

dia pun memulakan cerita... aku menahankan telinga... dalam tengah rancak bersembang, telepon dia berbunyi....

truttt... truttt...

truttt... truttt...

(padahai ringtone lagu apa tah) suka suka hati ja buh truttt... lupankan bab bunyi henpon dia tu...

kawan aku ambikla telepon dia yang dok truttt truttt tu, dia pun menjawab panggilan tu...

" ada apa babi... hang kat mana babi... wei babi, sat lagi aku telepon hang balik, aku ada kerja ni.."

pastu dia endcall... tu ja la yang aku dengaq... apa yang " babi " tu cakap aku tak dengaq la pulak...

yang pastinya pemanggil tu ialah " babi "... betulkah babi...??? gila ka hapa babi boleh bercakap...

aku yang tengah dok hirup teh ais tadi tu terus tersedak... nasib baik tak semboq kat muka dia, dah la duduk kat depan aku... tersentak terus bila dengaq dia cakap macam tu... terkejut sampai tak terkata apa apa...

aku pun balik rumah, pikiaq punya pikiaq.... agak agaknya macam ni la kot perbualan depa tadi tu no... ni imaginasi aku ja laa...

kawan aku : ada apa "babi"...??? (wow, babi ada telepon,pandai cakap pulak tu)

pemanggil telepon : ada hal sikit "babi" woi...

kawan aku : hang kat mana "babi"...???

pemanggil telepon : aku dekat rumah la "babi"... (bukan takat kandang ja, rumah pun babi ada... hebat)

kawan aku : wei "babi", sat lagi aku telepon hang balik, aku ada kerja ni...

pemanggil telepon : ok "babi", jangan lupa telepon tau "babi"

macam macam manusia zaman sekarang ni... susah sangat ka nak bagi salam waktu jawab telepon tu... kalau dah tak mau nak bagi salam, kata hello pun tak pa aihh... bukan apa, tak elok kalau budak budak kecik dengaq... contoh tauladan yang tak elok...

kau orang nilailah sendiri... aku tak mau komen apa dah... dok terkejut lagi... tak terkata apa apa dah...

3 comments:

ciksufi said...

betul tu..bagi la salam..kan lebih afdal

MERAH said...

buruk benornye cakap gini.apa beh tah cakap gini?bangga tarak, org cemuh ade.hehe

ataspagar said...

tahla, bagi dia best kot ckp mcm tu... ntah apa2