Friday 2 December 2011

PILIH BULU, ADA BULU KAA...???

entry ni pasai pilih kasih, pilih kasih untuk orang yang dikasih... kepada orang yang tak dikasih, terima seadanya... jangan banyak cakap... ambik bahagian kau sikit sikit sudah...

benda ni berlaku kat seseorang yang rapat dengan aku kat 1 tempat kerja ni... bos dia selalu pilih kasih, sikap berat sebelah, ini tidak adil... kalau aku kat tempat dia, rasa rasanya penumbuk naik dah kat muka, tak pun naik besila kat atas dahi dia... baru dia tau...

yang mana dok bodek bos tu syok lah dia, sebab dapat lebih... mana yang tak bodek tu, dok gigit jari ja laa... padahal yang bodek tu lebih teruk disiplinnya... tapi bila dah pandai bodek, yang teruk pun jadi TERBAEKKKK.....

bila kat belakang bukan main kutuk bos lagi, bila berdepan ja terkulai layu... bapok pun keras sikit... bos pun bukan big bos... sekadar supervisor ja... hekk elehhh... belagak macam bos besaq pulokk... macam la dia yang dok keluaq duit bayaq gaji semua pekerja... semua buat pala tau...

patutnya orang macam ni ditunjai ramai ramai... kan banyak yang tak puas ati, apa lagi... hantam sama dia... biaq mata dia yang sepet tu terbuka sikit... tapi nak buat macam la kan, mangkok tu jenis tak boleh di tegur... kiranya dia sorang ja la yang betulll....


kalau sapa sapa berani tegur, siap sediala... sekali dia menyalak, cari kerja lain lah kau.. nanti dipecatnya... nak repot kat atasan jangan harap laa... kesian kat orang tu, aku pun tak tau macam mana nak tolong...


kalau aku yang bos, dah lama aku tolong... aku up gaji 25%... hehehehe...

No comments: